February 16, 2012

LEGO

Η Lego τα…
έβαψε ροζ

Η Lego ντύνεται κοριτσίστικα και προσεγγίζει τώρα και το άλλο μισό του παιδικού πληθυσμού, που δεν παίζει με ελικόπτερα, αστυνομικά οχήματα, διαστημόπλοια και ρουκέτες.

Η δανέζικη εταιρεία Lego, όταν βρέθηκε σε δυσμενή οικονομική κατάσταση πριν από μερικά χρόνια, θεώρησε ορθό να χαράξει νέα στρατηγική, δημιουργώντας παιχνίδια μόνο για αγόρια. Η τακτική αυτή στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, αφού κατά την πρώτη χρονιά εφαρμογής της η εταιρεία είχε αύξηση κερδών 105%. Μάλιστα, το 2010 άγγιξε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ τζίρο 1 δις δολαρίων.
Η κυριαρχία της στα παιδάκια γένους αρσενικού είναι αναμφισβήτητη. Όπως λένε και τα στελέχη της «όλα τα αγοράκια περνούν τη ‘φάση Lego’». Θεωρούν, μάλιστα, εξαιρετικά ισχυρό το brand τους - ειδικά για αγοράκια τριών και τεσσάρων ετών - σε σημείο που πιστεύουν ότι δύσκολα θα χάσουν το μερίδιό τους στην ηλικιακή αυτή ομάδα.

Παρόλα αυτά η Lego δεν επαναπαύεται. Εξού και αποφάσισε ότι είναι καιρός να επενδύσει σε κοριτσίστικα παιχνίδια, ώστε να προσεγγίσει και το άλλο 50% του παιδικού πληθυσμού. Έτσι, μετά από τέσσερα χρόνια έρευνας λάνσαρε μια σειρά από 23 διαφορετικά παιχνίδια για κορίτσια ηλικίας 5 ετών και άνω, των οποίων η προβολή στοίχισε στην εταιρεία 40 εκ δολάρια. Η πώλησή τους ξεκίνησε στις 26 Δεκεμβρίου 2011 στο Ηνωμένο Βασίλειο και την 1η Ιανουαρίου στις ΗΠΑ.


Νέα μορφή
Τα ανθρωπάκια της Lego, που προορίζονται για αγόρια, είναι τετραγωνισμένα - όπως ακριβώς και τα τουβλάκια του brand - ώστε να εφαρμόζουν στις κατασκευές. Όχι, όμως, και τα κοριτσίστικα. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, τα αγοράκια ταυτίζονται σε τρίτο πρόσωπο με τους χαρακτήρες που χρησιμοποιούν στα παιχνίδια τους και νοιάζονται για την επιτυχία που θα έχει ο «ήρωας», τον οποίο κρατάνε στα χέρια τους. Αντιθέτως τα κορίτσια ταυτίζονται απόλυτα με τους χαρακτήρες με τους οποίους περνάνε ώρες παίζοντας. Για το λόγο αυτή η Lego, στην περίπτωση των κοριτσίστικων χαρακτήρων, φροντίζει να είναι πιο προσεγμένοι και όμορφοι και να προσεγγίζουν περισσότερο την ανθρώπινη μορφή.
Το τρίτο κοινό
Η κίνηση της εταιρείας να προσεγγίσει τα κορίτσια έδωσε νέα κίνητρα και στους συλλέκτες των παιχνιδιών Lego. Σύμφωνα με τον Joe Meno, μέλος του Adult Fans of Lego (AFOL) και συγγραφέα του βιβλίου The Cult of Lego, τα νέα Lego θα είναι το επόμενο απόκτημα του ιδίου και χιλιάδων άλλων συλλεκτών. Θα κτίσει, λέει, κατασκευές με τα ροζ, τα μπλε και τα κόκκινα κοριτσίστικα τουβλάκια, αλλά θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί την αγορίστικη φιγούρα. Είναι κι αυτό θέμα άποψης!

Σύμφωνα με έρευνα του 2010, η Lego είναι η Νο1 αξιοθαύμαστη παιδική εταιρεία στην Ευρώπη, η Νο2 σε ΗΠΑ και Καναδά και η Νο5 διεθνώς.

No comments:

Post a Comment