June 1, 2011

CELEBRITY ENDORSEMENT

Εσαεί πρωταγωνιστές

Όταν οι διάσημοι συνεχίζουν να «πουλούν» στην παγκόσμια αγορά του μάρκετινγκ ακόμα και μετά το θάνατό τους.

Το καλύτερο μάρκετινγκ για ένα διάσημο είναι η προβολή του ονόματός του, η οποία ανεβάζει την αξία του, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένας θρύλος γύρω από αυτόν, που είναι κερδοφόρος ακόμα και μετά θάνατον.

Ο θρύλος αυτός αποτελεί ανεξάντλητη πηγή πλούτου για εταιρείες που χρησιμοποιούν το όνομα ή τη φωτογραφία του διάσημου ατόμου σε καμπάνιες celebrity endorsement για δικό τους όφελος.

Η Marilyn Monroe, ο Bob Marley, ο Elvis Presley, o Steve McQueen, ο Jimi Hendrix και ο John Lenon μπορούν κάλλιστα να χαρακτηριστούν ως έξι… αθάνατα θαύματα του μάρκετινγκ. Τράπεζες, αυτοκινητοβιομηχανίες, οίκοι μόδας, ραδιοφωνικοί σταθμοί, τηλεοπτικά κανάλια, κοσμηματοπωλεία, βιομηχανίες αλκοολούχων και όχι μόνο εξακολουθούν να αξιοποιούν αυτούς και άλλους αθάνατους διάσημους για σκοπούς μάρκετινγκ και δεν χάνουν.

Ο Αμερικανός ηθοποιός, Steve McQueen, εμφανίζεται στη σειρά διαφημίσεων We Will Not Rest της ελβετικής τράπεζας UBS, ενώ κατά καιρούς φωτογραφία του έχει τυπωθεί σε μπλουζάκια του οίκου Dolce & Gabbana. Επίσης, το πρόσωπό του εμφανίζεται σε διαφημιστική καμπάνια του Tommy Hilfiger.

Το αδικοχαμένο σκαθάρι, John Lennon, χρησιμοποιήθηκε σε εκατοντάδες celebrity endorsements. Το πρόσωπο του εμφανίζεται σε διαφήμιση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Citroen, ενώ η εταιρεία Mont Βlanc λάνσαρε τον περασμένο Οκτώβριο ένα στιλό αξίας 27.000 δολαρίων - με την επωνυμία John Lennon Limited Edition 70 - λόγω της συμπλήρωσης εβδομήντα ετών από τη δημιουργία των Beatles.

Η CKx, μια αμερικάνικη εταιρεία παραγωγής τηλεοπτικών προγραμμάτων, κατέχει το 85% της επιχείρησης που διαχειρίζεται την περιουσία του Elvis Presley. Η CKx δημιούργησε το ραδιοφωνικό σταθμό Elvis, έχει υπογράψει συμβόλαιο με τη Liquid Comics για τη δημιουργία ενός χαρακτήρα κόμικς Elvis και συνεργάζεται με την εταιρεία International Game Technology για τις μηχανές τύπου κουλοχέρης, που φέρουν, επίσης, την επωνυμία Elvis.

Η εταιρεία που ελέγχει την περιουσία του Bob Marley συνεργάζεται με διάφορες εταιρείες για το λανσάρισμα προϊόντων, που φέρουν το όνομα του θρύλου της reggae. Έχουν λανσάρει μέχρι στιγμής ακουστικά και ένα χαλαρωτικό ποτό. Η Fender Musical Instruments χορήγησε το 2010 την περιοδεία Experience Hendrix, προς τιμήν του μεγάλου κιθαρίστα Jimi Hendrix. Στην περιοδεία εμφανίστηκαν διάφοροι μεγάλοι καλλιτέχνες, οι οποίοι τραγούδησαν εις μνήμην του μεγάλου κιθαρίστα.

Do it like Marilyn
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που πολλές επιχειρήσεις δημιουργούν brand με το όνομα ενός διάσημου, όπως της Marilyn Monroe.

Η εταιρεία Authentic Brands Group πλήρωσε ένα σεβαστό ποσό, για να αγοράσει τα δικαιώματα του ονόματος της λαμπερής ξανθιάς. Σκοπός της εταιρείας είναι η δημιουργία ενός τηλεοπτικού ριάλιτι για τη ζωή της διεθνώς αναγνωρισμένης Marilyn Monroe, η οποία είναι νεκρή εδώ και μισό, περίπου, αιώνα. Η Authentic Brands Group μελετά, επίσης, τη δημιουργία σειράς εσωρούχων και προϊόντων μακιγιάζ με την επωνυμία Marilyn Monroe.

Όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, που διαχειρίζεται το brand της Marilyn Monroe, το όνομά της είναι μια κληρονομιά. Άνδρες και γυναίκες βλέπουν στο πρόσωπο της… αθάνατης ξανθιάς ένα εντυπωσιακό και σέξι θηλυκό. Στη συνείδηση του κόσμου θα είναι πάντοτε ένα ακαταμάχητο sex symbol.

No comments:

Post a Comment